Jak efektywnie ćwiczyć pole dance?

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest trening. Jeśli jeszcze wybierzemy jego efektywną formę – to możesz w krótkim czasie osiągnąć naprawdę zadowalające efekty. Ci, którzy mieli styczność z pole dance, zapisali się za zajęcia, zaczynają swoją przygodę z tym sportem, ale nawet już bardziej zaawansowani – popełniają pewne błędy. To z kolei może sprawić, że nasz trening nie będzie już tak wydajny. Poza tym szybciej zaczniesz również odczuwać zmęczenie, a co za tym idzie – możesz łatwo się zniechęcić.

Mięśnie muszą odpocząć

Pole dance to trening całego ciała. Mięśnie potrzebują czasu na regenerację. Pamiętaj, że mięśnie rąk, ramion mają niemały ciężar do dźwigania – w końcu ciężar Twojego ciała. Dlatego treningi pole dance dwa bądź trzy razy w tygodniu są wystarczające. Nie forsuj się dodatkowymi ćwiczeniami na wzmocnienie mięśni rąk. Przez to osiągniesz efekt odwrotny do zamierzonego. Będziesz zmęczona, co odbije się na treningach. Niewiele czasu zajmie wyrobienie mięsni ramion właśnie na treningach właściwych. Regeneracja jest bardzo ważna. Nie zawsze więcej, znaczy lepiej.

Dostosuj trening do stopnia zaawansowania

Oczywiście inne ćwiczenia powinni wykonywać osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z pole dance, a inne – już zaawansowane. Z początku proste ćwiczenia będą wydawała się trudne. Z czasem przyzwyczaisz się i stanie się to dla Ciebie bułką z masłem. Mięśnie trzeba wciąż wzmacniać. Dlatego należy zastosować zasadę stopniowego przeciążania mięśni. W praktyce oznacza to, że powinnaś przyzwyczajać je do coraz większego wysiłku. Może zwiększać liczbę powtórzeń, zwiększyć intensywność ćwiczeń albo też zmienić obciążenie na większe. Pamiętaj jednak o tym, aby nie przesadzać. Mięśni nie możesz przecież przeciążyć.

Planuj treningi

Ustal dokładny plan. Zarówno ten krótkoterminowy, jak i długoterminowy. Zapisz plan nie tylko na najbliższy tydzień, ale nawet miesiąc. Jeśli jesteś zaawansowana i poza standardowymi treningami pole dance, wykonujesz dodatkowe ćwiczenia – dokładnie je zaplanuj. Zapisz, kiedy i jakie ćwiczenia będziesz wykonywała. Warto również zapisać ilość powtórzeń. Poza tym warto robić notatki na temat samego treningu pole dance. Zapisz, jakie figury poznałaś, czy opanowałam na każdym z nich oraz ile czasu trwał taki trening. Z czasem będziesz mogła zwiększać ich intensywność. Zobaczysz, jak Twoja kondycja wzrośnie.

Pamiętaj o rozgrzewce

Przed głównymi treningami zawsze pamiętaj o tym, aby wykonywać ćwiczenia rozciągające. Mięśnie muszą być rozgrzane, abyś nie nabawiła się kontuzji. Niekiedy zaawansowane osoby sądzą, że nie potrzebują rozgrzewki. Nic bardziej mylnego. Każdy powinien ją wykonać. Wystarczy tylko kilka ćwiczeń rozciągających. Przygotowujesz tym samym ciało do większego wysiłku.

Artykuł powstał dzięki Eli instruktorce pole dance i tańca erotycznego z Warszawy. Osoby zainteresowane zapraszamy do bezpośredniego kontaktu!

tancerka-erotyczna-1

Marek Swatek

Pasjonata fitnessu i wszystkiego co jest z tym związane. Dodatkowo połączyłem pasję z przyjemnością i prowadzę agencję reklamową, która specjalizuje się w pozycjonowaniu stron o tematyce sportu. Zapraszamy do odwiedzenia strony http://www.extraseo.pl

Moje inne wpisy - Moja strona

Znajdziesz mnie na:
FacebookGoogle Plus