Fitness – jak wybrać zajęcia idealne dla siebie?

fitness-jump

Aby dobrać trening na swoją miarę, musisz być wobec siebie szczera: dopiero wstałaś z kanapy czy już trochę biegałaś? Chcesz spalić tłuszcz, czy raczej wzmocnić ciało i zarysować mięśnie? To istotne. Zastanów się też, co rzeczywiście sprawia Ci przyjemność, np. nienawidzisz pracy z ciężarkami, ale lubisz tańczyć, a może wolisz ćwiczenia relaksujące i rozciągające? Przemyśl to i pamiętaj, że nawet jeśli narzekasz na niedawną kontuzję albo od dzieciństwa masz skrzywienie kręgosłupa, to nie oznacza, że masz siedzieć w domu. W dobrym klubie masz do wyboru nawet 25 różnych typów zajęć – tak jak np. tu: https://stacjanowagdynia.pl/fitness-gym/fitness. Aby ułatwić ci zadanie, prezentujemy najciekawsze typy treningów pod kątem różnych predyspozycji.

Na początek wyzwanie – coś dla mających problem z motywacją do treningu. Jeśli Cię to dotyczy, po prostu poszukaj ćwiczeń, które nie będą żmudnym powtarzaniem serii, a raczej zabawą. Pamiętasz, jak będąc dzieckiem ciągle biegałaś i skakałaś, a mama nie mogła cię zmusić, żebyś wróciła do domu? Tak będzie i teraz, gdy wypróbujesz Jumping, czyli Trampoliny. Proste układy choreograficzne, rytmiczna muzyka, podskoki – nawet nie zauważysz, że spalisz zbędne kalorie, a twój organizm wyprodukuje ogromne ilości endorfin, czyli hormonów szczęścia.

Dla roztańczonych ciekawą opcją jest Zumba – dynamiczne zajęcia przy muzyce latynoamerykańskiej to przede wszystkim dobra zabawa. Skupiając się na krokach salsy, mambo czy rumby, niezauważalnie zgubisz zbędne kilogramy w okolicach talii, brzucha i bioder. Po treningu poczujesz się  odstresowana, a z czasem kondycja znacząco ci się poprawi. Jeśli ci się spodoba, możesz spróbować Aerodance – to taneczny trening wydolnościowy, który angażuje wszystkie mięśnie, więc wzmacnia cały organizm i wysmukla sylwetkę.

Jeśli jesteś zdeterminowana, aby pozbyć się nadprogramowych kilogramów, wybierz intensywny trening spalająco-wzmacniający, jak np. High Intensity Interval Training – krótki, ale bardzo dynamiczny, a kiedy poprawisz kondycję – bardziej zaawansowany Fat Killer/Burner. Zmęczona, ale szczęśliwa, szybko zauważysz efekty. Całkowita wymiana garderoby gwarantowana.  

Jeśli nie masz nadwagi, ale Twoim nadrzędnym celem jest wbicie się w nowe bikini, rozważ Brzuch – Uda – Pośladki albo Płaski Brzuch. To ćwiczenia dobrane pod kątem wzmocnienia i odchudzenia problematycznych partii ciała, wykonywane w seriach i w szybkim tempie, w rytm muzyki. Pokochasz je, jeśli do tej pory próbowałaś ćwiczyć sama – w grupie się nie znudzisz.

Jeśli poprawiłaś już kondycję, a teraz szukasz poważnych zajęć siłowo-wytrzymałościowych, pomyśl o Power Station, czyli intensywnym treningu obwodowym z wykorzystaniem worków, platform, ciężarków i opon. Jeżeli  sztangi cię nie przerażają – rozważ tez Power Dunbell, czyli typowe przygotowanie organizmu do zajęć na siłowni.

Patrzysz ze zgrozą na hantle, albo miałaś kontuzję? Jeśli tak, poszukaj spokojniejszych zajęć gimnastycznych. Mającym siedzący tryb życia warto polecić relaksującą Jogę dla Kręgosłupa albo Pilates – ćwiczenia wzmacniające mięśnie (głównie brzucha i grzbietu), a ponadto poprawiające nastrój przy dźwiękach spokojnej muzyki. Prawidłową postawę i rozciągnięcie przykurczonych mięśni zapewni Zdrowy Kręgosłup – zajęcia z elementami rehabilitacji.

Możliwości jest naprawdę wiele. Moda na fitness kwitnie, a oferta zajęć stale się powiększa. Warto spróbować – tym bardziej, że sezon plażowy coraz bliżej.

 

Marek Swatek

Pasjonata fitnessu i wszystkiego co jest z tym związane. Dodatkowo połączyłem pasję z przyjemnością i prowadzę agencję reklamową, która specjalizuje się w pozycjonowaniu stron o tematyce sportu. Zapraszamy do odwiedzenia strony http://www.extraseo.pl

Moje inne wpisy - Moja strona

Znajdziesz mnie na:
FacebookGoogle Plus