Kontuzje przy uprawianiu fitnessu

Woman doing stretching exercises on the green grass

Głównymi błędami fitnesserek są nieodpowiednia rozgrzewka, pobieżnie traktowanie rozciągania lub kontynuowanie planu treningowego pomimo utrzymywania się bólu któregoś stawu. Zbyt krotka rozgrzewka i unikanie rozciągania predysponuje do urazów, które nie wystąpiłyby przy odpowiednim przygotowaniu do treningu. Z kolei kontynuowanie treningu pomimo bólu spowoduje, ze uszkodzenie ścięgien czy mięśni się pogłębia i z niewielkiego nadwyrężenia przeradza w poważna kontuzje.

Wśród uprawiających sport najczęstszymi kontuzjami są naciągnięcia lub naderwania ścięgien i mięśni, uszkodzenia więzadeł czy chrząstek stawowych. Fitness skutkuje zazwyczaj zapaleniami stawu barkowego, ścięgien Achillesa naciągnięcie tylnej części uda czy przeciążenia kręgosłupa. Tym urazom można zapobiec poprzez sumienną rozgrzewkę i rozciąganie mięśni, choć w przypadku nadmiernego wysiłku do naszych możliwości mogą się one również zdarzyć mimo odpowiedniego przygotowania. W czasie treningu czasami dochodzi do upadków, i w zależności od tego, czy niefortunnemu ułożeniu uległa stopa czy noga dochodzi do skręcenia stawu skokowego lub kolanowego.

Leczenie zależne jest od uszkodzenia jakie powstało. Jeśli po paru dniach okładów z lodu i zażywania niesteroidowych leków przeciwzapalnych nie widać poprawy należy udać się do lekarza. Może on zarządzić leczenie zachowawcze lub operacyjne, zależnie od ciężkości urazu. Po tego typu urazach potrzebna jest pomoc rehabilitanta, który może ocenić potrzebę powolnego przygotowywania narządu ruchu do ćwiczeń sprzed urazu. Czasami potrzebne są do tego urządzenia i sprzęty, które są łatwo dostępne w Internecie, na przykład na stronach takich jak juventas.pl.

Po urazie ważne jest by pamiętać, jakie błędy spowodowały naszą kontuzję. Plan treningowy należy dostosowywać do swojej sprawności fizycznej i do wieku. Ponadto zawsze należy dbać o odpowiednie przygotowanie do treningu oraz o odpowiedni czas regeneracji. Powracanie organizmu do sił można usprawnić poprzez stosowanie specjalnych odżywek, jednak należy pamiętać, że nie zastąpią one optymalnego czasu odpoczynku.

Marek Swatek

Pasjonata fitnessu i wszystkiego co jest z tym związane. Dodatkowo połączyłem pasję z przyjemnością i prowadzę agencję reklamową, która specjalizuje się w pozycjonowaniu stron o tematyce sportu. Zapraszamy do odwiedzenia strony http://www.extraseo.pl

Moje inne wpisy - Moja strona

Znajdziesz mnie na:
FacebookGoogle Plus