Jak rozpocząć swoją przygodę z fitnessem?

Największą przeszkodą w odchudzaniu jest motywacja, a właściwie jej brak. Dla wielu kobiet momentem wyznaczającym konieczność podjęcia aktywności fizycznej jest zmierzenie się z odbiciem we własnym lustrze. Pytanie jednak brzmi jak zacząć ćwiczyć, jakie zajęcia fitness wybrać? Zacznijmy jednak od początku, czyli od celu. Wydrukuj sobie szczupłe sylwetki kobiet, na przykład koleżanek. Nic tak nie działa na kobiety jak zazdrość o inną kobietę. Zdjęcie wymarzonej sylwetki powieś sobie nad biurkiem, nad lustrem i codziennie wizualizuj sobie ten cel przed oczami. Określ ile kilogramów chcesz zrzucić. Trzymaj się oczywiście realnych założeń, na początku niech będzie to 2 kg miesięcznie. Gdy będziesz już miała cel, określ plan, podziel go na poszczególne etapy. Na przykład w pierwszym tygodniu planujesz zrzucić pól kilograma, a w trzecim kilogram. Przejrzyj dokładnie ofertę klubu fitness działającego w Twojej okolicy. Pomyśl, który rodzaj aktywności fizyczny byłby dla Ciebie najlepszy. Gdy już będziesz miała jasny plan, przejdź do działania. Otyłość nie powstaje z dnia na dzień. Miesiące a nawet lata solidnie na nią pracujemy. Jemy więcej niż potrzebował by tego nasz organizm. Aktywność fizyczną ograniczmy jedynie do przemieszczania się między samochodem, domem oraz pracą. W efekcie gdy chcemy pożegnać dodatkowe kilogramy zupełnie nie wiemy na jaki rodzaj aktywności fizycznej się zdecydować, jakie ćwiczenia fitness będą dla nas najlepsze? Dla osób wyjątkowo zasiedziałych najlepsze będą na początku ćwiczenia aerobowe. Tradycyjny trening fitness opiera się w głównej zasadzie na ćwiczeniach aerobowych. Dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z aktywnością fizyczną, ćwiczenia o umiarkowanym wysiłku systematycznie powtarzane będą najlepsze. Pamiętajmy jednak, że dopiero po 20 minutach treningu rozpoczyna się spalanie tkanki tłuszczowej. Dlatego na początku warto wybrać takie ćwiczenia fitness, które trwają co najmniej pół godziny. Innym sposobem na efektywniejsze pozbycie się nadprogramowych kilogramów jest trening interwałowy. Niemal każda siłownia czy klub oferują ćwiczenia fitness oparte na zasadach treningu interwałowego.

Marek Swatek

Pasjonata fitnessu i wszystkiego co jest z tym związane. Dodatkowo połączyłem pasję z przyjemnością i prowadzę agencję reklamową, która specjalizuje się w pozycjonowaniu stron o tematyce sportu. Zapraszamy do odwiedzenia strony http://www.extraseo.pl

Moje inne wpisy - Moja strona

Znajdziesz mnie na:
FacebookGoogle Plus